Adventure trip Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Adventure trip Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Adventure trip Blue Mountains

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

12 Januari 2008 | Australië, Sydney

Het vorige verhaal is geschreven door Kevin, die je kan terug lezen op kevinvandervoort.waarbenjij.nu, inclusief foto's. Dit keer schrijf ik weer een mooi verhaaltje!

Hi there fella's!

No worries is en blijft het motto hier in Australie. Overal waar je mensen bedankt of waar je simpelweg gewoon vriendelijk tegen ze bent, zeggen ze No worries. En zo is het ook: tot nu toe zijn we tegen nog maar weinig worries aangelopen. Hostel regelen, tripje boeken of een avondje de stad in met metro of tram: het is hier allemaal heel makkelijk. Zo ook het boeken van een tripje naar de Blue Mountains. Afgelopen woensdag moesten we ons hostel in Sydney verlaten, dus dachten we op de dinsdag nog even een trip te boeken naar, ik wel wel, het mooiste wat ik ooit in m'n leven heb gezien: de Blue Mountains. dat was niet het enige. Ook een bezoek aan het Featherdale Wildlife Park, de steilste kabeltrein ter wereld en het proeven van wijn in een -proeverij stond op het propvolle programma. Om 7.00 uit bed om om 7.45 AM klaar te staan. Keurig op tijd kwam reisleider Angie (tof wijf, in de 40, met piercings, dreadlocks en opgevoed door wolven... denken we) met haar busje en nog 20 passagiers ons ophalen. Meteen "mocht" iedereen zich voorstellen aan elkaar en zo kwam het al gauw tot een meting pot in een busje van 6bij2. Erg gezellig en leuk al meteen. We kwamen een rond 9.15 AM aan bij het Wildlife Park. Meteen stond een Ranger met een babykangoeroe ons op te wachten...

Een uur lang mochten we in het park rondhobbelen en kwamen allereerst bij vogels en wombats. Op zich niks bijzonders, ware het niet dat de kakatoe erg bijdehand al m'n bewegingen volgde en de wombats niet vies waren van een fijne knuffelpartij. Wat bleek nou, alle dieren mocht je, zover mogelijk, knuffelen, aanraken, met je praten, discssieren: noem maar op! Al gauw liepen we dan ook langs een kerel met ee carpet python om z'n nek. Thijs de held twijfelde geen seconde en vroeg de slang om de nek. Dat was echt zo gaaf! Het moment dat de 2,5m lange slang in m'n ogen keek, was licht benauwend, maar voelde me erg om m'n gemak met deze glibberige shawl om m'n nek (getuige de foto's!). Kevin moest er niks van hebben en de woorden "vies", "ranzig" en "gadverdamme" hebben de aanwezige Aziaten in hun notebooks opgeschreven haha.

Toen naar de "kinderboerderij" met loslopende emoes en kangoeroes. Ook super leuk, want je kon "alles" met ze doen. Op dat moment werden we inderdaad even 1 met de natuur!
Het laatste kwartier nog even naar een te grote krokodil, wat tropische vogels en vleermuizen geweest. En niet te vergeten; samen op de foto met Charlie, de schattige koala (koala is Aboriginals voor No Water, beesten drinken geen water dus).

we vervolgende onze tour in de bus met leuke verhaaltjes van Angie. Weet je waar het woord kangoeroe vandaan komt: de eerste Engelsen op het land zagen een dier en vroegen aan een Aboriginal wat het was. Die zei: kangaroo. De Engelsen dachten: dat beest heet dus een kangoeroe, terwijl kangoeroe in het Aboriginals betekent: "I don't know what you mean!". Heel grappig hoe zo'n naam is ontstaan...

12.00uur. We kwamen aan bij de Blue Mountains. Het was erg mistig, maar Angie verzekerde ons dat we de beroemde Three Sisters konden zien, als we maar bleven opletten! Dus met camera gewapend naar alle uitzichtpunten. Ow my freakin' God: dat was fantastisch mooi! In de verte en diepte alleen maar bergen en bomen. Zo onvoorstelbaar, dat niet met op waarbenjij.nu is uit te leggen... ondertussen ontmoetten we wat Engelsen en een Amerikaanse. We hebben de hele dag zo'n beetje met hun opgetrokken en hen ook wat fijne Nederlandse scheldwoorden geleerd haha. Na het uitzicht op de Blue MOuntains doken we met de steilste kabeltrein (Katoomba Scenic Railway) de diepte in en kwamen aan in een goed begaanbaar regenwoud, waar we een route liepen door de hoge bomen en mooie uitzichten. Erg leuk allemaal, evenals de skilift die ons weer omhoog bracht. De foto's zijn slechts een indicatie van hoe het was. De "Blues" is echt onder het motto: daar moet je bij geweest zijn.

Iedereen stapte met deze herinnering weer het busje in om naar de wijnproeverij te gaan. Na wat uitleg over de proeverij en de soorten wijn EN wat slokjes van de lekkernij, werden we naar de ferry gereden om terug te varen naar Circular Quay in Sydney (das waar het Opera House ligt). Die avond hebben we nog gezellig wat gedronken en gegeten met onze Engelse reisgenoten. Om 9.30PM moet maar voldaan ons laatste nachtje in Sydney doorgebracht.

Woensdag 9 januari checkten we om 11.00AM uit om op de trein naar Wollongong te stappen. Het idee was om langs de zuidkust via kleinere plaatsjes naar Melbourne te reizen. Maar al meteen bleek dat deze kleine plaatsjes niet heel veel te bieden hebben. De inwoners van de "Gong" keken ons echt heel raar aan (waarom komen jullie hier!?), maar dat deerden ons niet om het hier een dag uit houden... Een middagje strand, een avondje stappen met dronken en XTC slikkende 16jarige studenten en een goede nachtrust (nacht van 9 op 10 januari) deed ons besluiten door te reizen naar het Zuiden. Dat was echter niet zo makkelijk als gedacht. De trein reed niet verder dan Nowra en de bus kon ons pas 2 dagen later (via Canberra) naar het beoogde Batemans Bay brengen... Dat ging 'm niet worden. Dan maar weer terug naar Sydney en met de Greyhound naar Melbourne! Zo gezegd, zo geboekt.

Vrijdag 11 januari kwamen we na een 15-uur durende busreis aan in Melbourne (busreis was wel fantastisch met een gratis verlichte sterrenhemel, hoe mooi was dat!). In de bus al een hostel geboekt in St. Kilda, wat uiteindelijk een gezellig, grootmoeders hotelletje bleek te zijn, dichtbij het strand en ver weg van de grote stad. Meteen maar even overdag tot 2 PM wat uurtjes slaap ingehaald. 's Avonds met een vriendin van Kevin afgesproken om wat te drinken in de kroeg. Ook meteen wat grappige Franse en Duitse gasten leren kennen (ja ja het kan wel).
Op dit moment is het zaterdag 4PM en hebben we al onze plannen voor de komende dagen/weken op de agenda staan: 3 daagse trip over de Great Ocean Road, een 1 daagse trip naar Pihlip Island, met de Pinguinparade (100-en pinguins hobbelen van zee op het strand, schijnt supergrappig te zijn), bezoek aan de stad met wat uitgaan, Melbourne Tower, dagje Australian Open MET ticket voor het Centre Court en kajakken over de Yarra River! Dus voor het volgende verhaal weer genoeg te vertellen. Nu hopen dat het lukt met de foto's...

Als het lukt, dan zijn ze gewoon weer te vinden met deze link (plakken in adresbalk):

Okay, c ya later, NO worries!!!

Thijs

PS: het was hier gister 41 graden en ik ben snotverkouden... zucht. Blijf een Hollander.

(merk al dat het met die foto's maar bagger gaat... zal ze z.s.m. plaatsen)

• 12 Januari 2008 - 10:22

Buddie:

Nou, heel Nederland is ook aan het blaffen en snotteren, dus wat dat aangaat ben je nog wel een beetje thuis :P

Verhalen klinken wederom goed wat betreft mensen en natuur, maar verschoon je je ondergoed nog elke dag?

Ik wacht met smart op je volgende berichtje met de daaraan gekoppelde pics!!

Take care ouwe!

Kus, Buddie.

• 12 Januari 2008 - 11:43

Charlot:

Hoi Thijs!

Ik hou stiekem gelijk met de verhalen van Kevin jouw verhalen ook in de gaten. Hartstikke leuk om te lezen! Goed om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat en zoveel leuke dingen doen! Houwen zo!
    Veel plezier verder! Enne... pas een beetje op Kevin he, je weet het maar nooit met die jongen en dan met al die slangen, krokodillen en ander gespuis in de buurt... :P

X Charlot

• 12 Januari 2008 - 12:31

Erik:

G'day mate,

Blijf zitten waar je zit (Down Under) Ik ben inmiddels weer terug in een koud, nat en druk NL. Kan je zeggen dat dat niet meevalt. Maandag weer 'echt' aan het werk :-(

Leuk om de verhalen te lezen. Doen bij deze ouwe man de herinneringen van 14 jaar geleden nog meer opleven.

Zover ik het kan nagaan doen jullie de goede dingen. Nog even geen aanvullende tips. Wat hier na? Melbourne (Four seasons in one day) is super. Adelaide is ook leuk. Vandaar met de bus naar Alice Springs (voor Ayers Rock (Uluru))? Dan moet je stoppen in Cooper Pedy. Zoek maar op in de LP.

Als je dan verder reist richting Darwin stop dan zeker in Katherine om daar vandaan naar de Bungle Bungels (WA) te gaan. Is maar 6 uur met de bus.

See 'ya,

Erik

• 12 Januari 2008 - 12:53

Mélany:

Hoi Thijs,

Leuk om jullie zo te volgen. Zo langzamerhand wordt ik toch echt jalours. Zeker als in lees dat je op de Australian Open gewoon op het CC gaat zitten. Geef je Robin Haasse ook een aanmoediging namens mij............ Ik hoorde net dat hij door de voorrondes is!

Heel erg veel fun :.) nog!

Mélany

• 12 Januari 2008 - 16:45

Lisanne!(nichtje :D):

wat gaaf wat je daar allemaal meemaakt!
    ik bem zooooooooo jaloers!
    me ouders gaan ook straks even hier een kijkje nemen :D
    heel veel plezier!
    en tot over een heeeeeele tijd!!

xx Lisanne!

• 12 Januari 2008 - 17:19

Tino:

Jaloezie blijft stijgen! Te vet wat jullie daar allemaal meemaaken gasten! Hier is het koud, kut en nog steeds even kansloos. 3x K maakt KaKaKa (neefje van die gast van Milan)! Ga lekker verder met genieten en ik maak mezelf gewoon lekker met de foto's (als t nog lekkerder kan)

KUS!
    Tino

• 12 Januari 2008 - 19:49

Jay:

Mijn tip: knuffel geen pijlstaartrog.

• 13 Januari 2008 - 13:03

Jo:

Ja, ja zo'n reisje naar de andere kant van de wereld gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. 'Een' worden met de natuur, 'alles' doen met een stel loslopende emoes en kangroes. Ik moet zeggen het klinkt me allemaal behoorlijk suggestief in de oren.

Of begrijp ik je gewoon verkeerd en huppel je inmiddels rond met een baard op je kin en bijbehorende bloemetjes broek?

Veel plezier op de Australian Open... en kijk inderdaad uit voor die pijlstaartrog.

• 13 Januari 2008 - 18:20

Lidwien:

Hé Thijs,

Wat hebben jullie al veel beleefd in die korte tijd, wat een verhalen! Bedankt voor de mail en de knuffelopdracht is uitgevoerd (en goed ontvangen)! Goeie reis over de Great Ocean Road en veel plezier bij de hobbelende pinquins!

groetjes
    Lidwien

• 14 Januari 2008 - 16:14

Joost:

ik moet zeggen dat mijn toetsenbord een oceaan lijkt met al het kwijl wat er is opgevallen.
    ik vind vooral de woordekeuze op de meeste plaatsen prachtig mooi gekozen
    xx joost

• 14 Januari 2008 - 20:13

Brother Bart:

Ha Thijs :)

Leuk, super, waanzinnige verhalen zeg!!! Hmmm kga bijna jaloers worden ;) Ik denk dat ik samen met Joost maar gauw ga sparen, iets minder dan dat jij hebt gedaan natuurlijk aangezien Joost voor 70% korting kan vliegen *just kidding*. Australie lijkt me echt een waanzinnig land!
    Maar goed, ik ben hier nog steeds druk met stage, nog steeds erg leuk en uitdagend! Deze week weer diensten van 14 tot 22, behalve de woensdag natuurlijk *tettereteeeeet*!
    Thijs, enjoy overthere and take care!
    Bart :)

PS: ma begint je nu stilletjes aan wel te missen... Aan mij de taak om haar gerust te stellen, ik zeg: komt goed :)

• 15 Januari 2008 - 11:35

Nicole:

Thijssie!

Ik zeg: Ziet er goed uittt!:D.
    Alleen zit je wel lekker te patsen dat je een 2.5m slang om je nek had.. maaruhh waar is die foto dan?! ;) :P Zit je maar te pesten hoor, maar we willen natuurlijk wel die foto ffies zien!!

Heel veel plzr nog, ik las dat je de week alweer had volgeboekt met leuke dingen, dus dat komt wel goed!

xxx Nic
    ps. ook je broer is jaloers ;)

• 15 Januari 2008 - 23:11

Steffie:

Mooie verhalen, kan niks anders zeggen. Zal jaloers op je zijn als ik om de tafel zit voor Sportshake. Erg ongezellig...

Have fun and take care!
    Groetjes

• 16 Januari 2008 - 08:30

Tjitske.:

Leuk om ook vandaag je bericht weer te lezen.Straks kunnen we tegen je zeggen :"I know what jou mean! "

Onze Frank en Melanie hopen in mei naar Australie te gaan. Melanie mag er naar een congres, voor haar studie ( gratis dus) en Frank gaat dan mee en knopen ze er vakantie aan.
    Ik heb hen over jouw reis en de website al verteld.Zij zijn ook echte wereldreizigers. ALs je eenmaal de smaak te pakken hebt....

groetjes, TJitske.

• 16 Januari 2008 - 09:35

Thijs:

Je neemt in iedergeval het 'veel plezier' helemaal letterlijk op, super! Leuk om te lezen, blijf je volgen.

Groetjes Tanja

• 16 Januari 2008 - 10:38

Lotte:

Hee Thijs,

Leuk te lezen dat je daar volop aan het genieten bent. Super je hebt echt al veel dingen gedaan! Hoor niks over een jetlag in de eerste dagen en zelfs op de foto's lijk je er nog gezond uit te zien! :D
    Hang in there!

Cheers,

Lotte

• 17 Januari 2008 - 10:49

Jeffrey:

Out where the river broke
    The bloodwood and the desert oak
    Holden wrecks and boiling diesels
    Steam in forty five degrees

To say fairs fair
    To pay the rent
    To pay our share
    A facts a fact
    It belongs to them
    Lets give it back

How can we dance when our earth is turning
    How do we sleep when our beds are burning

Four wheels scare the cockatoos
    From kintore east to yuendemu
    The western desert lives and breathes
    In forty five degrees

(live - on scream in blue
    A facts a fact
    It belongs to us all