Alice Springs eruit als leuke stad! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Alice Springs eruit als leuke stad! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Alice Springs eruit als leuke stad!

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

19 Februari 2008 | Australië, Darwin

Met inmiddels vierkante oogjes door het staren naar zo'n computerscherm nog een kort laatste verhaaltje over ons verblijf in Alice Springs. Dat was van donderdag 7 februari tot en met dinsdag 12 februari. Alice Springs was toch leuker dan gedacht, mede door het bezoek aan de bar The Bojangles en het bezoek aan het Reptile Centre en het kameelrijden in de desert!

Maar om bij het begin te beginnen. We werden donderdag 7feb. gedropt bij ons hostel, YHA in Alice Springs. Midden in het centrum, dichtbij de kapper en het winkelcentrum en een paar gezellige barretjes. Met de hele groep en tourguide afgesproken om de tour af te sluiten in hostel Annies Place. Daar lekker gegeten en een biertje gedronken en nog maar eens de tour doorgenomen. vervolgens een afzakkertje genomen in de Melanka. Wat mensen gedag gezegd, die de volgende weer zouden doorreizen en snel gaan slapen. We waren behoorlijk gaar. Precies 12 uur later stonden we rond de klok van 1 op! Heerlijk gepit dus, boodschappen gedaan en ons verbaasd over de grote hoeveelheid aboriginals op straat. Deze oermensen doen werkelijk waar helemaal niks. Ze zitten of lopen op straat, liggen in parkjes en proberen zo af en toe 1 of 2 schilderijen of didgies te verkopen. In de avond gingen we nog stappen met de wat uitgedunde groep van de tour. Een geslaagde avond! Op zaterdag stond een bezoek aan het Reptile Centre op het programma. Afgesproken met Cory, Christina en Caroline, Mike en Marcella (van de tour) rond de klok van 12. Voor 10 dollar was dit echt de moeite waard. We keken eerst wat rond, maakten kennis met een 13 jarig Nederlands jochie, die de hagedissen met kakkerlakken ging voeren. Erg leuk om te zien, maar het klapstuk kwam toch echt om 1PM. Verzorger Justin kwam met 4 kisten aanzetten en verzocht ons allemaal te gaan zitten om de show te aanschouwen. In de boxen zat:
- een blue tongued lizzard
- een bearded dragon
- een sleepy lizzard
- een olive python (toppertje van 3,3m!!!!)

Justin vertelde ons op een leuke manier allerlei feitjes over de dieren, terwijl ze om z'n nek hingen. Waar ik uiteindelijk voor kwam, gebeurde ook: we mochten alle dieren vasthouden, aaien, kusjes geven, knuffelen, noem maar op! Haha. Grappig was dan ook dat toen Justin vroeg wie er als eerst de python om z'n nek wilde, ik maar meteen m'n vinden opstak. Wat een fantastisch gevoel is dat: 3,3M aan spieren om je heen. En omdat het een wurgslang is, strengelde het groenn grijze beest zich helemaal om me heen. Heel erg stoer! Kevin wilde zich niet laten kennen en pakte het beest ook op! Zelfs hij vond het fantastisch, al bleek dat niet uit zijn woorden: "Gadver, wat is dat beest goor!". Daarna natuurlijk ook nog alle andere reptielen over me heen gehad. Na de show nog even een kijkje nemen bij het hok schoonmaken van krokodil Terry. Je kon 'm bijna aanraken en door het glas hele gave foto's gemaakt.
Ruim 2,5 uur zijn we er gebleven. Eenmaal weer in het hostel aangekomen een lekker zwembadje gepakt en hamburgers gegeten. In de avond gebowld met Mike, Marcella en 2 gezellige tantes uit Maarssen. Met 6 man allen over de 100 punten deed de bowlzaal verstommen...:) We beklonken dit succes nog met een biertje in The Bojangles!

Zondag 10 februari gingen we met Mike en Marcella naar de Royal Flying Doctors. Een supersaai gedoe waar ik dan ook niet verder over zal uitwijden. Want we hadden nog iets veel leukers: we gingen om 6PM 1 uur kameelrijden in de woestijn! Dat was heel gaaf, zo in de wijde omgevin niks in de buurt en al hobbelend op 1 van de 7 kamelen onze weg voortzetten!
Op maandag 11 februari zijn we nog naar de School of The Air geweest: een kantoor/school waar 72 kinderen in een omtrek van 1,300,000 vierkante kilometers les krijgen via de computer! Deze kinderen krijgen dus thuis les via een leraar op de webcam. Deze leraar zit in het gebouw dat we hebben bezocht. Heel leuk om te zien hoe kinderen, al wonend in the middle of nowhere, gewoon onderwijs kunnen krijgen! Op de foto's zie je zo'n lerares zitten, die de kinderen uit "groep 4 les geeft...
Deze dag hebben we afgerond met het inpakken van de tassen... Want de 6daagse tour van Alice naar Darwin stond de volgende dag op het programma.

Hiervan een dezer dagen een verslag.

Ik spreek u later!
Thijs

• 19 Februari 2008 - 10:59

Jeffrey:

JepperdePEP dit is Baas J voor die lange T!
    wat een held met die reptielen joh! haha het is weer elke week smullen van je verhaaltjes en je foto's, ik was voor je reis al overtuigd om te gaan backpacken/reizen, maar dit maakt me alleen nog maar ongeduldiger!
    1,5 maandje ben je al op reis en nog heel veel mooie dingen die gaan komen,
    Kanjur viel SpaB nog!

gr. Alfa Geit 101
    (je weet wel, die gemolken is!!!)

• 19 Februari 2008 - 12:30

Maaike:

Yo Thijs,

Volgens mij heb jij stiekem gewoon heel veel behoefte aan Jenny, kan me niet voorstellen waarom je anders met al die freaky beesten gaat knuffelen!
    Mooie verhalen weer dude!

X, Maaike

• 19 Februari 2008 - 13:05

Steffie:

Krijg gewoon rillingen als ik jou zo zie met die python...Echt te bizar. Ik ben ook een wereldreiziger, maar ohhh daar krijg ik het niet warm van. Wel helemaal stoer!! Op die stoerheid kan ik jaloers op worden, hahah.
    Gaaf om weer je verhalen te lezen. Je overtuigd me steeds meer om naar Australie te gaan... wie weet, wie weet.

Heel veel plezier nog... geniet ervan en tot het volgende verhaal.

Kus Steffie

• 19 Februari 2008 - 18:56

Bas:

Mooie verhalen jongen! Als je die beesten maar daar houdt ;)
    Nog hoenders vastgehouden? Of zitten die midden in de kneukertijd?

Lang niet al mn smsjes komen aan trouwens! Geeft opzich niet want ajax is drama op het moment...

Ik zeg later!

• 19 Februari 2008 - 21:00

H+T+K:

Hoi Thijs,
    Wat een geweldige belevenissen en wat een indrukwekkende foto's!!!! Leuk dat je ons zo trouw op de hoogte houdt van je prachtige reis.Jullie gaan vast nòg een hele hoop meemaken, nou we lezen het met veel plezier, bedankt!!!!
    Heel veel groeten uit Heiloo.
    Hans, Trix en Kim.

• 20 Februari 2008 - 18:02

Buddie, De Zeikerd:

Het is 'Alice springT eruit', met een t dus. Wel om je Nederlands blijven denken moppie!