Vochtig tourtje Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Vochtig tourtje Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Vochtig tourtje Kakadu

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

20 Februari 2008 | Australië, Darwin

Jaja, weer een verhaal!

Na gisteren een uitgebreid verslag te hebben geplaatst van onze belevenissen in de desert, nu een kort verslag van onze laatste tour van Alice Springs naar Darwin, het uiterste en verschrikkelijk natte, klamme noorden van Australie. In deze tour zat ook een 3daags bezoek aan het Kakadu & Litchfield National Park inbegrepen...

De trip startte op dinsdag 12 februari.
UIteraard weer veel te vroeg werden we opgehaald. De groep bestond voornamelijk uit Nederlanders (7), Engelsen, Duitsers en 2 zeer grappige Jappen!
Meteen werd ons al verteld door tourguide Justin en tourguide in spe Kate dat we de eerste 3 dagen eigenlijk alleen maar zouden reizen! Veel zouden we niet zien, aangezien we daar gewoon niet de tijd voor hadden! Lekker was dat, maar goed we lieten ons verrassen. De tocht naar Darwin was een goeie 1300km en de eerste stop was bij een benzinestation in een plaatsje, dat leefde op toerisme. Toerisme dat vooral afkwam op alle verhalen en legendes van buitenaardse wezens. Snel weer weg en door naar de Devils Marbles, een bizarre stapel rotsen op, naast, door en over elkaar heen "gelegd". Een lunch en kleine wandeling door de rotsen volgde. We konden zodoende ook bekijken wat voor groep we hadden. Het werd al gauw duidelijk dat dit niet de meeste actieve groep is... daarom ons vermaak maar bij de Nederlanders Jeroen (Jay) en Casper opzoeken. Daar hebben we zo hiiiiiiiierlijk mee gelachen, dat de rest ons eigenlijk maar weinig interesseerde... Vervolgens reden we door naar een dam, waar we een verfrissende duik konden nemen. Engelsman James ging met ons mee en zodoende hadden we weer goeie kerel erbij. Zie ook de foto's... (de Frank Lampard van Chelsea-look-a-like). Na een aangenaam diner in het opgeslagen kamp in Tennant Creek hebben we nog een gezellig avondje gehad bij het lokale kleine barretje, dat niet groter was dan een standaard schuur. Rond de klok van 12 onze swags en slaapzakken buiten neergelegd en gaan pitten...

Woensdag 13 februari. 26 muggenbulten en 4 uur later werd ik wakker. Wat een hel! Overal jeuk... die beesten moesten me duidelijk hebben. Maar snel een ontbijtje klaargemaakt en weer de weg op gegaan. De eerste stop was bij een benzinestation, incl. een reptielenopvang. Meteen maar slang nummer 4 om m'n nek gehangen: een black-headed python, een van de mooisten tot nu toe! Snel weer doorgereden (ja ja allemaal lekker ontspannen) en geluncht bij de Daly Waters Bar. Hier hingen allemaal vlaggen en memorabia (of zoiets) van bezoekers die ons voor waren geweest. Een potje pool gespeeld, een groene dikke kikker gevonden en een broodje hamburger gegeten aldaar. Daarna de hoofdattractie: Elsey National Park, een waar paradijsje in het toen al regenachtige en regenwoudachtige gebied ten noorden van Tennant Creek. Een korte wandeling bracht ons bij het meest heldere en natuurlijke water en grote palmbomen: heel gaaf! Een verfrissende duik was het gevolg. De rest van de dag alleen maar gereden en ons kamp opgeslagen in Katherine, ongeveer 300km ten zuiden van Darwin. De hutjes boden maar weinig bescherming tegen dieren en het getetter van krekels en kikkers. Toch nog een aardige nachtrust gehad...

Donderdag 14 februari: Valentijnsdag! Maar ook bezoek aan onze eerste waterval in het regenwoud. Een wandeling door kleine watertjes, rotsen en groen bracht ons bij de val, waar ook daar weer een lekkere duik (7 meter was de hoogste sprong!) werd genomen. Ook de uitzichten vanaf het plateau waren adembenemend! Onderweg naar Darwin een mooi lesje Japans gekregen van Yoshitsugu, de Jap op de foto. Kleine selectie:
- Konichawa: hallo
- Watashi wa Orandanoh otokonoko: ik ben een Nederlandse jongen
- Dou itasimasite: graag gedaan!

Heel leuk, omdat we de dag erna hem maar eens wat fijne Nederlandse woorden hebben geleerd: GOEIEMOGGEL! haha
Daarna werd iedereen afgezet bij zijn of haar hostel in Darwin. Iets meer dan de helft hadden een 2 of 3-daagse Kakadu-tour (15 tot 17 feb) geboekt, een aantal niet. Daarom hadden we nog een gezamenlijk diner in het Vic Hotel in Darwin. Daarna nog een dansje en drankje maakte de avond geslaagd.

Vrijdag 15 februari. Start Kakadu National Park. De overgebleven mensen werden deze morgen vroeg opgedeeld! Lekker balen, want het leek ons veel leuker om de groep te behouden. Maar goed... We zetten in een kleiner busje en andere tourguide (heks Yvonne, wat een niet enthousiast irri-dame was dat zeg) de tour voort naar onze ontbijtplek, waar ik slang nummer 5 om het nekkie kreeg gehangen haha! Wederom een carpet python. Maar daarom nog niet minder indrukwekkend. Nog leuker was het krokodillen voeren daarna op de Mary River. Met een grote boot de rivier op, waar wilde kroks werden gevoerd. Machtig mooi om die hongerige beesten uit het water zien jumpen! En ja, sommigen waren zelfs 6 meter lang. Werd ons verteld, dat mocht je uit de boot vallen, dat je dan niet meer te redden bent...hmm goed om te weten of gewoon een bangmakertje. Ach ja... Na al dat voedsel kregen we ook trek en gingen een hapje eten. Yvonne vertelde ons dat door het wet-season maar weinig binnen Kakadu open zal zijn... En dat we moesten hopen dat de wegen niet onder water zouden lopen. Een bezoek aan een klein museumpje was vervolgens niet erg boeiend. In de middag gingen we rock-art van aboriginals bekijken. Dat was wel aardig, maar de plensbui die vervolgens in het regenwoud uitbrak was formidabel! Iedereen rennen naar de bus, maar Kevin en ik maakte er ff een lekker rustig momentje van! Het plateau Namarrgon Djamjam (groot rotsachtig gebergte) had meteen een prachtig aangezicht. In de avond ons kamp opgezet en wilde zwarte paarden gezien. Heel stoer! Maar ook in onze tent was het niet rustig: spinnen, 3 salamanders en een paar heel kleine schorpioentjes hielden ons in onze slaap gezelschap! Vroeg gaan slapen...

Zaterdag 16 februari. Slechts een wandeling stond op het program. Inclusief een duik bij een grote waterval. Dat was wel weer een hele ervaring. Evenals de stroming die bij waterval 2 ontstond. Het was dan ook behoorlijk pittig om daar tegen in te zwemmen. In de avond het kamp opgezet, midden in de regen, in de hutjes, waar de eerste wilde slang ons hutje in wilde komen!

Zondag 17 februari. Maar 7 (veel te saaie) mensen bleven over van de groep. Deze dag hebben we termietenheuvels van 6 meter gezien en een wandeling gemaakt naar wat rockholes en Florence Falls. Wederom een waterval die er mocht wezen.
In de middag aangekomen en ingecheckt bij het YHA hostel in Darwin.

Wat hebben we in Darwin nu gedaan:
- avondje met de tourmensen gestapt (17feb)
- dagje met Jeroen naar de bioscoop, Jumper (18feb)
- avondje quizzen bij het Vic Hotel met Mike en Marcella (18 feb)
VANDAAG: vissen voeren bij het Aquascene!

nu snel afronden!

Ajeto!!
Thijs

Vergeten feiten:
- ben inderdaad naar de kapper geweest in Alice Springs
- een kerel had in Alice Springs z'n bed ondergepiest. De kerel die die onder 'm lag, zat dus onder de zeik. Deze man hebben we maar een schoon bed in onze kamer aangeboden!

• 20 Februari 2008 - 09:14

Lidwien:

Wat een avontuurlijke verhalen en mooie 'ruige' foto's!
    Af en toe moeten jullie dus ook wel een beetje 'afzien', maar het is het allemaal waard, dit maak je niet vaak mee in je leven.
    Die anti-vliegen-burka staat voor geen meter, maar wel doeltreffend!
    Wat betreft dat geknuffel met al die beesten, ik denk dat Maaike gelijk heeft!

Goede reis maar weer en groetjes,
    Lidwien

• 20 Februari 2008 - 11:12

Caroline:

Groen en geel uitslaand van jaloezie wens ik je nog heel veel reisplezier daar aan de andere kant van de aardbol!

• 20 Februari 2008 - 18:10

Buddie:

Gruwelijk!

Ik geniet nog steeds van je verhalen.

Kus, Buddie.

P.S. Wat een sprekende foto bij dat water :D

• 20 Februari 2008 - 18:55

Your Eldest Broeder:

Hey broertje,

Tgaat allemaal nog lekker t gangetje zo te zien... en dat allemaal zonder je broer ;)

Houd je je fitness nog een beetje bij? En... je voetbal skills?

Klas trouwens iets over ene Mike... Typisch gevalletje Zwetsloot? :)

En verder1... groeten van Pieter! PetoRRrr?? Nee.. Pieter... mannetje van zus van Jen. Sprak m bij Kuipers.

En verder2: Johan Cruijff heeft de daad bij het woord gevoegd. De legendarische nummer 14 keert terug bij zijn jeugdliefde. Het clubicoon gaat "vorm geven aan het voetbaltechnisch beleid van Ajax", zoals de Amsterdamse club rond middernacht bekendmaakte.

Voor zover..

BESEFFEN en GENIETEN he! :D
    Rob

• 20 Februari 2008 - 19:28

Attie:

Hallo Thijs, ik kreeg van je moeder je website door.Wat heb je al veel gezien, joh. Overweldigend als ik ze lees en de foto's zie. Leuk je verhalen. Geniet maar lekker door. Zo af en toe zal ik weer kijken wat je beleeft. Groetjes Peter en Attie

• 20 Februari 2008 - 21:15

Erik:

G'day mate,

Gaat allemaal erg rap. Je hebt wel de tip van de Bungle Bungles (WA) in de wind geslagen. Word je wat blasse van al dat reizen?
    Doe het aan de oostkust lekker rustig aan. Duiken op the Great Barrier Reef. Vanaf Cairns is het nog wel een stuk het water op. Bij Airlie Beach is het rif dichterbij de kust. Vanuit Cairns naar Cape Tribulation. Ten zuiden van Cairns Mission Beach alwaar je met een beetje geluk de Cassowary (met 1,75 meter de grootste loopvogel na de emoe) kunt spotten.
    Vanuit Airlie Beach zeilen om de Whitsunday Islands. Hervey Bay (met een 4wheeldriver over het grootste zandeiland van de wereld corssen) ligt weer een stuk zuidelijker en Bayron Bay (Surfers Paradise) natuurlijk maar dan zijn we al een verhaal verder.

See ya, Erik

• 21 Februari 2008 - 08:32

Ellen:

Nou Thijs, hier dan eindelijk een berichtje van jouw meest gewaardeerde collega pff. Je had het nooit gedacht maar als ik jouw foto's en verhalen lees, sta ik dan toch eindelijk met mijn mond vol tanden! Geniet met volle teugen en ik werk hier wel door met het zweet in m'n .... Ik heb jouw foto met de didg opgehangen hoor, ben je toch een beetje hier. See ya, El

• 21 Februari 2008 - 08:54

Je Moeder:

Loop jij soms de hele dag met een notitieboekje en potlood op zak? Je weet alles zo gedetailleerd te vertellen; dat kun je toch nooit onthouden!
    En ... had je die tante niet aan de crocs kunnen voeren?
    En om de groep wat op te jutten; haal gewoon een van je cabaretimitaties te voorschijn. Succes verzekerd!!
    Dikke kus van een met tranen geroerde moeder!

• 21 Februari 2008 - 17:14

Je Schoonzussie:

Thijssie!

Nog steeds houden we braaf al je verslagen bij! Wat een avonturen allemaal zeg! Dat het aan de andere kant van de wereld zoooo mooi is dat komt goed over in iedergeval!

De fotos zien er Leuk, humoristisch, gezellig, eng (sommige beestjes, en dan vooral die slangen om je nek :s) grandioos, typisch (die rotsen, verkeersborden) moooooii (watervallen, uitzichten)en ook erg lief (baby kangoeroe) uit! :D

Top! Geniet ervan, en ik kijk uit naar je volgende verslag met daarbij de bijbehorende fotos!!

Kus Nic

• 24 Februari 2008 - 20:52

Broeder Bart:

Ey broertje Thijs! :D

Ik zeg wat een VERHALEN en FOTO'S! Onvoorstelbaar dat jij daar bent...daar loopt...daar dat allemaal beleeft...daar geniet...! Ik doe hier gewoon de alledaagse dingen: stage, AMIGO, Joost ;)
    Het lijkt alsof je als Steve Urwin op zoek gaat naar alle Australische diersoorten > krokodillen, slangen en hagedissen...alles ff op de kiek zetten :)

Thijs, ga nog ff lekker door met "enjoy'en", voor je het weet is het voorbij! Adios en de groeten van mij!

PS: Joost vraagt zich af of Kevin echt buikspieren heeft of zijn die ge-fotoshopd op de foto's? ;)

• 25 Februari 2008 - 11:01

Jo:

Goed bezig Thijs! Maak eens een filmpje, dat is pas lachen :)!

Grts

• 27 Februari 2008 - 11:17

Saskia Vos:

Hallo Thijs, ik sprak je moeder (ik ben de buuf van nr. 22) en ik ben eens op je site gaan kijken. Man wat een avontuur beleef je daar, geweldig. Je mams was zoo enthousiast over je verhalen, nou ze heeft niets teveel gezegd. Ik hoop dat je nog een leuke tijd zult hebben en geniet ervan. Ik neem nog wel s een kijkje hier. Groetjes en kijk uit. De buurvrouw.