22 uur vliegen & NYE in Sydney - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu 22 uur vliegen & NYE in Sydney - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

22 uur vliegen & NYE in Sydney

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

02 Januari 2008 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Hi there,

Het eerste (waarschijnlijk veel te lange) verhaal vanuit Down-under!

29|12|2007: De dag dat het allemaal ging beginnen. Op Schiphol afscheid genomen van iedereen (toch wel pittig..), om maar meteen koers te zetten naar onze Gate. Na een kort besef van wat we allemaal gaan doen, checken we in en zitten we in de CI 0066 richting Bangkok. De beenruimte in de Boeing was ok, maar ik had het stomme geluk om niemand naast me te hebben! Kevin had minder geluk en had alleen een gangpad om z'n benen kwijt te kunnen. De vlucht verliep voorspoedig: we kregen goed voedsel en keken af en toe een filmpje of luisterde wat muziek. Meteen een goeie tip: Superbad: briljante komedie!

30|12|2007: Aankomst Bangkok.
Na 10 uur vliegen kwamen we aan op Bangkok. Het vliegtuig had een tankstop nodig, wat ervoor zorgde dat we een uurtje op het vliegveld moesten wachten. Op zich erg grappig, omdat je met 1m94 blijkbaar een behoorlijke bezienswaardigheid bent! Het vliegtuig vervolgde z'n weg naar Taipei, waar we 13.00 uur lokale tijd aankwamen. We reserveerden een kamer in het Airport-hotel om wat uurtjes bij te komen. De uurtjes slaap deden ons goed. Onze buiken echter niet, dus een bammetje bij de Starbucks ging er wel in. Met een redelijk gevulde maag doken we voor de 3e keer een vliegtuig in. Niet de beloofde ruime, veel te luxe Airbus zoals beloofd, maar een wat kleiner vliegtuig, waarschijnlijk gebouwd op de lengte van de gemiddelde Aziaat. Dat maakte de reis niet veel aangenamer, mede dankzij het voedsel wat we voorgeschoteld kregen. Uiteindelijk zetten we, na een fantastische view vanuit de lucht op Sydney, op de 31e om 11.00 uur voet aan land. Australia: here we are.

31|12|2007: Aankomst Sydney (Backpackers Hostel).
Aan veiligheidsmaatregelen geen gebrek op Sydney Airport. Tot wel 8 keer zijn we gecontroleerd of we geen voedsel, alcohol of drugs bij ons hadden. Nu had ik nog wat Bifi-worstjes in de tas, die bij controle nummer 1 al in de bin verdwenen. Al meteen bleek dat de Ozzies vriendelijke mensen zijn. Ondanks alle verplichtingen (visum, paspoort- en bagagecheck) maakten we eigenlijk met al die mensen wel even een praatje. "From Holland? I know one Dutch word: hegelsleeg!", aldus de lachende douaniere.
We vervolgden onze weg richting de taxis and buses. Een vriendelijke Aziatisch Shutlle-bus-driver hielp ons al direct aan vervoer naar ons hostel. En dat voor slechts 12 dollar (8 euro). Wat meteen al bleek: alles is zo makkelijk te regelen hier, als je je mond maar opentrekt. Na wat goeie tips en wat leuke plekken in Sydney zette de beste man ons af in 7 Wilmot Street, een zijstraat van George Street, midden in het centrum van Sydney (op 15 minuten lopen van The Opera House). Het hostel zag er degelijk uit, zowel van buiten als van binnen. Even inchecken en "of we go": naar room 22 op level 2. Op de kamer bleek al gauw dat we niet alleen waren. Onze kamergenoten bleken 2 Zweedse broers, een Noord-Ier en een Zwitser. Allemaal relaxte gasten, waar we tot nu toe al wat mee hebben gepraat en gelachen.

Kevin had behoorlijk last van z'n jetlag en ging een tukkie doen. Ik bedacht me geen moment en besloot gewapend met camera en telefoon Sydney in te gaan. Hoe bizar is het als je binnen 3 dagen ineens 21.000 kilometer met 10 uur tijdverschil en de hete zon op je kop in een van de grootste steden ter wereld loopt? Ik liep ook echt met de mond open door de stad, gelukkig zonder te verdwalen. Het was druk in de stad: New Years Eve stond op het programma! Voorspeld waren 1,4 miljoen mensen die in de haven of elders oud en nieuw zouden gaan vieren. Na het tukkie van Kevin gingen we dat maar eens zelf ontdekken. Een kort bezoek aan wereldketen McDonalds (Burger King = Hungry Jacks... wat een slechte naam) liepen we rond 19.00 uur over George St. richting Harbour Bridge. Mensen, mensen wat een drukte!! Maar meteen zo gezellig. Iedereen zong, lalde, schreeuwde en feestten erop los. We liepen echt als broekies (zonder een slok alcohol de hele avond) met de menigte mee. Door de jetlag konden we nog niet echt mee gaan in het feestgewoel, maar gezellig dat was het zeker. Rond de klok van 22uur stonden we al klaar voor het vuurwerk: met mooi uitzicht op de Bridge en Opera House! Na wat slap geouwehoer met mensen en een goed telefoongesprek met mensen thuis, telden we uiteindelijk af van 10 naar 0...

01|01|2007: HAPPY NEW YEAR!
Wat we toen zagen, was echt geweldig! Het vuurwerk knalden overal om ons heen. Het uitzicht was schitterend (onder het motto: dat moet je zien!!). Na 12 minuten was het echter al klaar en gingen de meeste mensen alweer richting de binnenstad. We volgden de menigte en besloten om gewoon mensen te gaan kijken op straat. Wat je allemaal voorbij ziet komen...
Van half 2 tot half 4 verbleven we nog met wat Nederlandse backpackers op ons dakterras om te genieten van ons eerste welverdiende biertje!
Voor de rest hebben we Nieuwjaarsdag alleen gebruikt om lekker bij te komen in Hyde Park, vlak voor het dance-event Field Day (een supergroot feest, 20.000 man, Sneakerz-muziek & kaartje 300 dollar! Net iets te duur...). Daarna hapje gegeten in restaurant Mamma's Kitchen en op de kamer ff rustig aan gedaan...

02|01|2007: Internetcafe (nu dus), Bondi Beach & Imax Cinema...
Gaan we nog doen, dus valt nog weinig over te zeggen. Gisteren hebben we zo'n beetje bepaald wat we willen gaan doen in Sydney. In ieder geval nog naar Taranga Zoo, het Aquarium, trip door de Blue Mountains en zaterdagavond naar een goeie club.

Indruk tot nu toe: Sydney is groot, heel Westers en vol met nationaliteiten. De stad is overzichtelijk en alles is eenvoudig te bereiken. De planning is dat we rond 14 januari in Melbourne zijn.

... zucht... ik zei toch: veel te lang, maarja, voor de echte liefhebbers.

Well, Just look @ the pictures and see ya later!

Thijs

• 02 Januari 2008 - 00:01

Timo:

haha mooi verhaal jongen! have fun daar!

• 02 Januari 2008 - 10:47

Broeder Rob:

Dat zeg ik "Beseeffen!" :D
    Mooi verhaal broertje!

Genieten!

ps. Dacht ik dat een Mysterylandkaartje van rond de 70 euro al aan de prijs was... ;)

• 02 Januari 2008 - 11:08

Jo:

Ja, ja twee dagen onderweg en je loopt al boedhistische wijsheden aan blonde meisjes in rode jurkjes te verkondigen. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen!

Grts Jo

• 02 Januari 2008 - 11:12

Nicole:

Thijs!
    Zit ik je vanmorgen een heel bericht hiero te sturen, zie ik dattie er nie opstaat.. :-S das lekker..

In iedergeval top dat je het zo naar je zin hebt! Erg leuk om je belevingen te lezen, en daarbij de fotos!

1 jan. met je paps, mams & oma gegeten. De tafel was niet eens uitgeschoven! haha. een GROOT gemis dus ;-)

Ga lekker genieten, en wij houden je in de gaten!!

Kus Nic.

• 02 Januari 2008 - 12:19

Jeffrey:

"Do you come from a land down under?
    Where women glow and men plunder?
    Can't you hear, can't you hear the thunder?
    You better run, you better take cover."

• 02 Januari 2008 - 13:45

Jenny:

Hey lieverd,

Je eerste verhalen klinken goed! Sta overal maar goed bij stil en geniet er lekker van.. je hebt het verdiend!!

Tot morgen aan de telefoon en ik denk aan je..!

Dikke kus Jenny

• 02 Januari 2008 - 17:23

Budster:

Gooooooosert !!!

Rondlopend in Leiden aan een stuk door gepiekerd wat het tijdsverschil ook alweer was zodat ik mijn smsje precies op tijd zou versturen, dus hoop dat het gelukt is :P

Relaxed dat je goed overgekomen bent en alvast een leuke avond hebt gehad!

Neem je rust en veel plezier!

Kus, Buddie.

• 02 Januari 2008 - 18:53

Sjoerd:

Kanjer!!
    Mooi verhaal:d Echt leuk om te lezen, wat je daar allemaal beleefd!! Ben nu al benieuwd naar je nieuwe verhalen. Maar nog heel veel plezier!

Kus sjoerd

• 02 Januari 2008 - 19:06

Maaike:

He Thijs,

Beetje laat misschien, maar nog een gelukkig nieuwjaar! Je hebt het in elk geval goed ingeluid zo te lezen, COOL MAN!
    Veel plezier daar!

Grtz, Maaike

• 02 Januari 2008 - 22:59

Jay:

Tizzle! Alles top dus so far. Jullie hebben je nog netjes gedragen zo te zien/lezen. Als je iedere dag blijft beschrijven, ben ik nu al benieuwd naar de ruigere dagen in het geheel! :D Of komen die privé via de mail?? ;)

Have fun en natuurlijk nog de beste wensen voor dit jaar! (ben een beetje laat, maar dat komt door het tijdsverschil hè...)

• 03 Januari 2008 - 07:01

Ricardo:

Top man, leuk verhaal!

Er moeten wel veeeeel meer details in hoor, veel bier daar? Hoe groot zijn de gemiddelde bier glazen? Hoe geel is het bier? hoeveel schuim zit er op het bier? is het ook ONS bier ? dat soort dingen ;)

Heeeel erg veel plezier daar! Groetjes, Ricardo

• 03 Januari 2008 - 09:53

Tino:

G'day mate!
    Ik denk dat Jaloers met een grote j (ArialBlack, 38) hier op z'n plaats is! Klinkt echt supervet! De eerste 'chakra's' op straat zijn ook alweer gesignaleerd dus ik wens die luitjes daar veel succes. (1 hint: Aardbeienborden passen niet in je bagpack!, dat je het ff weet!)Ga er lekker van genieten (ook voor Kevin) en pas op met skippysteaks, die springen van je bord af! Have fun down under!

Lik Tino

• 05 Januari 2008 - 18:29

Sasher:

JOJOJO Mooiboy!!!! Wat een verhaal man, klinkt echt als, tja ehm, als een.... keireis :P (onderonsje ;))
    Hebbie nou al op de surfplank gestaan??
    En ik sluit me helemaal aan bij je bro: ''Beseeffen'!''
    Kijk uit naar je pics! Zo ben je toch nog beetje dichtbij!
    Nou ik gaat me heel ffies stylen voor 90s, vanaaf alweer, kijke of Nico nou wel mag blijven ;)

Houd ons op de hoogte! Knor, bruintje bever!

• 06 Januari 2008 - 21:09

AIVD:

geachte heer Neering,

Wij houden ons bezig met de zaken die er echt toe doen en vragen daarom informatie op over de vliegreis, betreffende het al dan wel of niet aanwezig zijn van de befaamde kastjes. Dat is namelijk van groot belang voor "Wout (hou jij men biertje ff vast, want die goser kan niet dansuh) Spierenburg".Wilt u ons daarom in het volgende reisverslag uitsluitsel geven over deze kwestie.

m.v.g.
    nr.13

• 06 Januari 2008 - 22:17

Maarten:

Hee man, Goed werk! Jammer dat je in Bangkok niet wat meer tijd had, maarja in Aussieland des te meer! Veel plezier daar, enja laat ik je nog een tip meegeven: Geniet niet met teveel mate (tjongejonge nuchter met oud en en nieuw....)!
    Gegroet

• 06 Januari 2008 - 22:20

Maarten:

Oja, ook dit nog; Klik ff aan waar je uithangt bij je volgende verhaal! Sydney weet ik te vinden, maar Wollongong??

• 07 Januari 2008 - 13:07

Tjitske.:

Hoi Thijs
    Ook ik heb net je verhaal gelezen. Door de reizen van onze kinderen heb ik al vaker gehoord over oncomfortabele vliegtuigen en slapen met meerdere mensen op 1 kamer in de backpackhostels.
    Straks waardeer je hotel Neering in de Hortensiastraat weer !

Geniet ervan. groet, Tjitske.

• 08 Januari 2008 - 15:51

Je Moeder:

Hoi Thijs, dat je zo ver we zit, begint een beetje te wennen; maaar het is wel stil in huis. Hoe gaat trouwens het wassen en het strijken? Denk erom: alles op 40 graden Dan komt het allemaal goed!
    Cheerio! en de groeten aan je slapie!
    dikke kus!