Waggelende pinguins & Great Ocean Road! - DEEL 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Waggelende pinguins & Great Ocean Road! - DEEL 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Waggelende pinguins & Great Ocean Road! - DEEL 2

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

26 Januari 2008 | Australië, Adelaide

... vervolg...

Woensdag 23 januari - Na een verschrikkelijk koude nacht, geen idee hoe dat nou ineens kon in Ozzy-zomer, werden we om 7AM gewekt door tourguide Mac. Mac was in tegenstelling tot voorgaande tourguides een erg grappige kerel met een jolige kop. De beste man had al gauw door dat de Dutchies wel van een geintje hielden en maakte de gehele reis door goed geplaatste anti-Dutchie-jokes. Daarbij wist hij bij iedere stop of er wel of geen wc's aanwezig waren. En zo ja, hoeveel... gewoon grappig.. Maargoed laten we verder gaan.
Na een stevig en wederom gezond ontbijt (mam zal blij zijn) werd de bus om 8AM gestart om koers te zetten naar de overige 12 apostelen. Om een beeld te geven waar dat ongeveer is: in het zuiden van Australie, 200 km ten noordwesten van Melbourne. We konden nog net een stukje sunrise boven de rotsformaties langs de kust meemaken. Een supermooi gezicht, wat zelfs de veel te veel aanwezige vliegen de rillingen op het lijf deed krijgen. Ook werden we geleid naar een compleet onbewoond strand tussen de enorme rotsen, waar de leuke groepsfoto is genomen.

Een 30tal foto's rijker vertrokken we weer om na een paar tussenstops het inlandse gebergte The Grampians te bekijken. Aldaar werden we gedropt op een viewing point over de groene en rotsachrige bergen. Als je op de foto's kijkt, krijg je een redelijk beeld van hoe fantastisch mooi dat was... Een deel van de groep bleef staan om in alle rust de omgeving in zich op te nemen. Als je van de koude NL'se grond komt, is het gewoon onwerkelijk... in verte lijkt er gewoon geen einde te komen aan de bomen en bergen. Maar toch moesten we verder. We liepen richting de bekende Balconies, een aantal rotsformaties die lijken op balkonnen (logisch...). Ook weer een fraai gezicht, evenals de minuut stilte die we hielden om alleen de dieren in het gebergte hun woordje te laten doen. De rust, de stilte en sereniteit deed het rumoer in Sydney en Melbourne verstillen...

Op de weg terug naar het busje (ongeveer 1km) nog een aantal fraaie foto's gemaakt van mijzelf op een rots (niet geheel ongevaarlijk, maar had het er graag voor over). We vervolgden onze weg naar een waterval die van boven af al behoorlijk hoog leek. We daalden af naar het meer waar het water inknalde. Zwemmen was verboden, zei Mac. Drie minuten later lag hij er zelf als eerste in. Kevin en ik bedachten ons geen moment en onder het motto: "Hier komen we misschien nooit meer", gleden we ook langzaam in het water. Niet om het ijskoude water, maar om de gladde rotsen! Eenmaal in het water keken Kevin en ik elkaar met een big smile aan, zo van: "Dit gaat echt helemaal nergens over... Hoe gaaf is dit!". Nog 10 mensen volgden ons en de mensen buiten het water, maakten wat grappige kiekjes!
Kevin nog stevig z'n teen gestoten, maar dat gaat nu ook weer prima.

Een uurtje of 5PM reden we terug naar een soort bungalowpark, waar 2 grote chalets waren afgehuurd. Net aangekomen zagen we wie onze buren waren: wilde kangoeroes! We konden heel dichtbij komen om foto's te maken, maar die beesten schijnen toch nog best gevaarlijk te zijn. Dus pasten we toch maar goed op... Daarna een barbeque. De avond verliep verder rustig met een biertje, chipje en het gekraai van de kakatoes die in tientallen in de bomen verscholen waren. We verdienden wel een goede nachtrust en gingen redelijk op tijd slapen.

Donderdag 24 januari - hiken in de Grampians
Na een veel betere nachtrust gingen we eindelijk echt iets DOEN! Daar ben ik persoonlijk wel van en om ook de vrienden van Sportservice gerust te stellen, gingen we hiken door de bergen. Hiken is over rosten lopen en klauteren totdat je boven op de berg bent. De berg die we beklommen was 300meter hoog en we moesten tot aan de top door grotten en door bijna onbegaanbare passen (zeker als je 1m94 bent). Het was beste een pittige tocht, maar de uitzichten vanaf de berg waren tot nu toe (wat mij betreft) de mooiste van allemaal. Maar ook de grotten die we inklauterden waren spectaculair. De tocht naar boven vond ik eigenlijk nog best gevaarlijk. Maar Mac wist heel goed wat -ie deed en hield ons allemaal nauwlettend in de gaten. Eenmaal boven gekomen stonden we letterlijk op de absolute top van de berg. Je moet je voorstellen: 300m hoog en niks om je heen, alleen maar kilometers lange natuur in de vorm van bergen, bomen, rotsen...

... en toen naar beneden. Dat was nog niet eens zo makkelijk en de enkels hadden het zwaar te verduren. Eenmaal beneden zagen we onze eerste wilde wallaby (kleine zwarte kangoeroe), die ons nieuwsgierig bespotte. Met een aantal stevige stukken cake doken we weer de bus in om door te reizen naar Adelaide. Dat was nog een trip van 270km en we besloten dan ook maar wat te slapen... Rond de klok van 5.30PM kwamen we aan bij ons hostel, Shakespeare Backpackers. Een hostel met veel Aziaten, waar we tot volgende week vrijdag gaan blijven. Vanaf die vrijdag zullen we een 7daagse tour maken van Adelaide naar Alice Springs. Dan gaan we van rotsen en groen naar de hete woestijn met zand en rode rotsen.

We genieten gelukkig wel van die vele ervaringen en ben blij dat ik die mooie momenten met Kevin kan meemaken, maar eigenlijk wil je dat met meer mensen van thuis meemaken: je vriendinnetje, familie en je beste maten... Ik heb dan ook met Jenny afgesproken dat we samen zeker nog dit soort reizen gaan doen!

Nou, dit verhaal heeft z'n einde gevonden. Ons volgende verhaal zal voor volgende vrijdag komen denk ik. Veel plezier met de foto's!

Norries!
Thijs

• 26 Januari 2008 - 01:33

Kevin:

Hoi Thijs, harstikke leuk om weer eens een bericht van je te lezen.

Toch heb ik even een vraagje voor je. Ik zie tussen je foto's een paar plaatjes die van grote hoogte genomen zijn. Heb je soms een helikoptervlucht van 15 minuten over de 12 apostelen gemaakt voor een gereduceerd bedrag omdat de helikopter nog precies 2 mensen nodig had? Als dat zou is (en ik heb zo'n vermoeden) dan zou dat wel heel gaaf zijn! Maar wel raar dat je dat niet in je verhaal zet hoor...

Groetjes

• 26 Januari 2008 - 01:42

Thijs:

ja, Kevin... ik ben het vetste gewoon vergeten: de helikoptervlucht boven de 12 apostelen!

groetjes terug ;)

• 26 Januari 2008 - 09:50

Buddie:

Ik word hier even in luttele minuten monddood gemaakt door de pics, volgens mij ga ik de verkeerde kant op. Of naja, wellicht heb ik een volgend doel voor ogen :P

Maar goed om te lezen dat je er zo veel van geniet, vooral blijven doen!

Wij gaan zo even lekker ballen, voor de verandering gaat het vandaag waarschijnlijk wel een keer door, dat zegt dus genoeg over het weer hier.... emigreren dan maar?

maar have fun nog!

Adios amigo!

• 26 Januari 2008 - 16:53

Oma Riet:

Thijs, geweldig wat je allemaal doet.Ik kijk m'n ogen uit op jouw foto's en ik snap niets van dat internet ;-) Kom je uit met je centen ?. Wat in 't vat zit verzuurd niet......Veel plezier verder en ik ga nu aan tafel bij jouw Pa/Ma. Grt Oma Riet )en tante Ans.

• 26 Januari 2008 - 17:17

Marjolijn:

Hee Thijs,

Supervet verhaal weer, echt leuk dat jullie zo veel zien en meemaken. Zit nu net RTL Travel adventure te kijken, en Chris Zegers doet nu jullie route (iig naar de Apostelen) en ben heeel jaloers, als ik dat niet al was ;) Kan me goed voorstellen dat je dat met iedereen wil meemaken!

Geniet er van daar!

X

• 27 Januari 2008 - 19:04

Je Moeder:

Bij rtlTravel zagen we Chris Zeegers in Australie. Ook in een heli boven de 12 apostelen en rijden op de great ocean road. Meteen Jenny gesmst die het ook heeft gezien. In gedachte zagen we jullie al gaan.
    Nogmaals, wat maken jullie veel mee. Is jullie harde schijf nog niet vol?
    Wederom bedankt voor de verhalen en de prachtige foto's!
    Kus!
    Je moeder

• 28 Januari 2008 - 10:47

Jeffrey:

I have only one word to say: Awsome!
    Thijs en Kevin geniet er van!
    en complimenten voor de leuke verhalen..
    de foto's zijn ook heel mooi!

succes met die muskieten..misschien moet je je shakra's en karateslagen maar op ze los laten Tizzle!

Allright Mate!

• 28 Januari 2008 - 11:02

Neef Kevin:

Hi die Thijs,

Aangezien die neef van mij toch geen geen berichten zet op zijn Waarbenjij.nu site :-P. Kwam ik bij jou uit. Leuke verhalen om te lezen. Hoeveel zijn er nu eigenlijk over van de 12 apostelen? Volgens mij is er helaas een paar jaar geleden eentje ingestort.
    In iedergeval nog heel veel plezier daar, maar dat gaat vast lukken.

Groetjes,

Mike

• 28 Januari 2008 - 11:22

Bas:

Mooie verhalen Thijs!

Al wat inboorlingen 'En die rakte dan de neug' leren zegen? ;-) Veel plezier de komende tijd!

Kusje, hoi!

• 02 Februari 2008 - 21:48

Rob Reis:

Hey Thijssie,

hoe is het, volgens mij vermaak jij je prima daar.
    Ik lees regelmatig je verslagen met de foto's en zie dat het daar geweldig moet zijn.
    Veel plezieren de groeten vanuit de polder ( Zoeterwoude)

Mzzl

Rob

• 02 Februari 2008 - 22:03

AIVD:

Geachte MC Neering,

Wederom wil ik u wijzen op het ontbreken over de ontbrekende informatie over de kastjes op de vliegreis van het europese vasteland naar het vere oz. Waren er kastjes aanwezig op de vliegreis de 'ja' of de 'nee'?

m.v.g.
    nr. 13