Let's go to Australia! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Let's go to Australia! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Let's go to Australia!

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

28 November 2007 | Nederland, Alphen aan den Rijn

'Ello folks!

Het is nu 28 november 2007... nog exact een maand en een dag voordat we (Kevin van der Voort en ik) naar de andere kant van de wereld mogen reizen. Op 29 december zullen we rond 15.30uur vanaf Schiphol vertrekken om op 31 december om 10.30uur lokale tijd in Sydney, Australie, te landen. Mits enige vertraging, willen we dan ook onze 3,5 maand durende rondreis
inluiden met knallend vuurwerk om 00.00uur!

Waarom Australie?
Het idee om een reis te maken stamt al van ongeveer een jaar geleden. We zaten in de kroeg en opeens ging het gesprek de kant op van reizen in de wereld, dingen zien en meemaken. Normaal geen standaard gespreksonderwerp, maar toch werden we steeds enthousiaster over het idee! Fantaseren over allerlei (veel te dure) reizen in de meest verre continenten. Australie had toen al een lichte voorkeur bij ons allebei. Na het avond kroeghangen werden de fantasieen toch stukken minder... tot ergens in januari. Ineens hadden we ergens stoute schoenen gevonden en zeiden tegen elkaar: dat gaan we doen, no matter what! Als ik hard zou doorwerken en Kevin z'n HBO ging halen in mei 2007, dan waren er mogelijkheden. Langzaamaan kregen onze ideeen wat vorm en begonnen onze hersenspinsels zelfs al op een reisplan te lijken. Zeker na de infobijeenkomst van Australian Backpackers, besloten we: WE'RE GOING TO AUSTRALIA!

Voorbereidingen
In de afgelopen maanden zijn we druk aan het voorbereiden geslagen. Paspoort, visum, creditcard, 1e overnachtingen, tickets, bagage en telefonie zijn slechts een kleine greep uit de zaken die allemaal geregeld moesten worden. Op moment van dit schrijven hebben we alle belangrijke randzaken grotendeels rond. Komende zaterdag 1 december gaan we Utrecht en Alphen in om alle spullen in te kopen, waaronder camera, kleding, medicijnen en wat handige multitools. Verder besteden we de komende weken aan de laatste puntjes op de i (zullen heel wat i'tjes zijn) en niet op de laatste plaats: het organiseren van een afscheidsfeestje :). Dit staat nog in de steigers, maar Kevin heeft zich opgeofferd het feest vorm te geven!

Reisplan
"Welke richting gaan jullie eigenlijk op?" vragen mensen vaak al gauw. Het antwoord is dan ook meestal "we plannen helemaal niets!", maar toch hebben we een voorkeur voor een bepaalde route. We vliegen op 29 december naar Taipei, Taiwan, waar we een dagkamer hebben in een hotel midden in de miljoenenstad. 's Avonds vliegen we door naar Sydney. Daar zullen we ongeveer twee weken blijven, waarna we rond 15/16 januari in Melbourne willen zijn om aldaar 1 of 2 dagen naar de Australian Open (tennis) te gaan. In Melbourne zullen we vast nog wel even willen blijven (naar horen zeggen, de leukste stad van OZ) om vervolgens onze (bus)reis te vervolgen naar kleinere stadjes in het zuidoosten. Vanaf hier stopt eigenlijk onze planning. We willen allebei toch wel minimaal 1,5e maand langs de Oostkust (Cairns, Brisbane, Sydney) met een (huur)auto reizen. Waar, hoe en wanneer dat zal zijn, weten we nog niet. Op 9 april 2008 zullen we weer op het vliegtuig stappen richting Amsterdam.

To do!
Een wilde brainstorm heeft al opgeleverd:
een bezoek brengen aan:
- het Great Barrier Reef (grootste rif ter wereld), Uluru (centraal OZ, de bekende rode rotsen), Blue Mountains (vlakbij Sydney), Kakadu National Park (noorden OZ), de Australian Open en vast nog veel meer. Daarbij willen we graag leren surfen, duiken en ook zeker iets van de Oboriginal-cultureel opsteken. Maar nogmaals: we reizen onder het motto: we gaan zien, ervaren en beleven... maar wel ontspannen!

Tot zover...

Cheers mate!

• 28 November 2007 - 20:43

Eef:

Hi Mate,

Zo een mooi verhaal, dat van mij was iets korter maar ook krachtig hahaha!

Ik vertrek echter een paar weken eerder dan Kev en jij maar ik denk dat we elkaar nog wel tegen zullen komen bij de Australian Open!

We kunnen via de mail of waarbenjij.nu wel contact houden!

Ik wens Kevin en jou een geweldige reis toe en hoop dat jullie van alle dingen die jullie willen gaan doen heel erg gaan genieten!

Slip on a shirt,
    Slop on a creme
    and
    Slap on a had! RIGHT! ;-)

Tot mails,

See ya.. x Eef