Reis #3: Op naar Zuid-Amerika! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Reis #3: Op naar Zuid-Amerika! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Reis #3: Op naar Zuid-Amerika!

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

03 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Het bloed kruipt... juist. Op plekken waar het gaan kan! Na lang wikken, (af)wegen, opties bekijken, nog eens wikken en uiteindelijk een keuze maken ben ik er dan eindelijk over uit. Ik moet weer gaan reizen. Want alle continenten zien voor je 30e komt je niet zomaar aanwaaien. Daar moet je hard voor werken. Waar Australie en Afrika in (resp.) 2008 en 2010 werden afgevinkt, daar staat nu een 3,5e maand durende trip door Zuid-Amerika op het programma.

Op vrijdag 4 november vlieg ik met Continental richting het westen om na 16uur zuivere vliegtijd uit te komen op de luchthaven van Quito, de hoofdstad van Ecuador, in het westen van Zuid-Amerika. Aldaar zal ik beginnen met een Spaanse Cursus, die ongeveer 2-3 weken zal duren. M'n verblijf in een gastgezin zal helpen in het onder de spreekwoordelijke knie krijgen van de op 1 na meest gesproken taal ter wereld.

Met Spaans bravour zal ik mijn weg vervolgen naar de Galapagos Eilanden, die ik a la Charles Darwin' Beagle per boot wil gaan ontdekken. Eenmaal weer op het vasteland, sla ik de weg richting Peru in, waar een bezoek aan de Amazone en inca-ruine Machu Picchu niet mag missen.
Bolivia is het derde land, waar de hoogste gelegen hoofdstad (La Paz) ligt en ik een bezoek zal brengen aan de vele natuurlijke schoonheden.

Rond half januari verwacht ik in Paraguay te zijn. Meer verwacht ik niet. Typisch zo'n land waar je geen idee hebt wat er te doen valt. "Op de bonnefooi", zouden Fransen zeggen (http://www.encyclo.nl/begrip/Bonne%20fooi)
Last but not least mag Brazilie zich weer een van de gelukkigste landen prijzen, aangezien ik daar van begin februari tot 22 februari zal vertoeven. Reisdoelen in Rio: bezoeken diverse voetbalwedstrijden, de Panthenal, Foz de Iguacu en het Zomercarnaval in Rio...

In principe reis ik alleen, aangezien dat in Afrika ook prima beviel. Mocht iemand zich geroepen voelen ff langs te wippen: be very welcome!

Als jullie m'n verhalen (weer) gaan bijhouden: bedankt!! En heel veel sterkte. Zal weer proberen ze korter te houden dan de vorige reisverslagen..

'k Heb er zin in!!
Hasta luego, amigos..

Thijs

  • 03 Oktober 2011 - 21:45

    Kevin:

    Ga je uiteraard volgen! Mocht je in Brazilie nog toevallig een shirtje van Flamingo met Ronaldinho kunnen scoren, graag ;)

  • 04 Oktober 2011 - 07:00

    Ellen:

    Hey Thijs! Ik dacht al, hij is nu wel erg lang in Nederland. Klinkt weer supper wat je allemaal gaat ondernemen. Wij volgen je in Zeist ook hoor! Tineke is in november in Argentinië, misschien kunnen jullie ff zwaaien naar elkaar. Goede reis, geniet en doe voorzichtig. Moederkloek Ellen

  • 04 Oktober 2011 - 10:51

    Ellen:

    In aansluiting op mijn vorige bericht. Supper moet natuurlijk super zijn. Tja dat krijg je als je niet meer over een afdeling communicatie beschikt o.l.v. Thijs Neering pff

  • 04 Oktober 2011 - 14:32

    Timo:

    Gaatie gewoon weg zijn op mn verjaardag.. Dat wordt dus weer een jaar niet vieren, zo jammer dit! Maar ff serieus, wel erg vet! Voetbalshirts zijn idd altijd welkom!

  • 04 Oktober 2011 - 14:35

    Timo:

    Vooral Corinthains en Sao Paolo trouwens;) In tegenstelling tot Kevin ben ik erg makkelijk en eis ik geen naam achterop...

  • 05 Oktober 2011 - 20:30

    Joost:

    bloed kruipt waar het niet gaan kan, als stof door een kier, of toch door een rivier of toch maar niet.
    lekker thijsje, we gaan je weer volgen

  • 07 Oktober 2011 - 08:00

    Marijn:

    He Thijssie, leuk man! Ga je verhaaltjes weer met veel plezier lezen!

  • 07 Oktober 2011 - 15:04

    Je Moeder:

    Hoi Thijs, ja, wat zal ik zeggen! Ik vind het onwijs stoer van je dat je weer een stuk van de wereld gaat ontdekken. Maar ja, dat moedergevoel! Dat zit me toch een beetje in de weg. En het moment van uitzwaaien blijft voor mij lastig. En toch gun ik je deze reis van harte en kijk ik uit naar je mooie verhalen en foto's. De atlas staat weer op z'n plekje op de kast, maar nu opengeslagen op Zuid-Amerika. WE GAAN JE VOLGEN!

    xxx je moeder


  • 10 Oktober 2011 - 20:36

    Wanda Kempen:

    Hoi Thijs, via een fb-like zag ik een link naar jou verslag staan. Ik ben zelf ook op reis geweest (Amerika, N-Z & Australie) en zou graag weer gaan. Ben even zo nieuwsgierig geweest om een stukje van jou reisverhalen/ foto's te zien.. Heel gaaf en het inspireerd mij ook weer! Tja die reiskriebels.. Je kent ze wel denk ik :P Stimuleerd weer om te gaan dromen/ doen! Wil je in ieder geval alvast een super gave reis toewensen!! Enjoy!

  • 12 Oktober 2011 - 18:20

    @ Wanda:

    Bedankt Wanda voor berichtje! Kan natuurlijk alleen maar reageren met: ga ook gewoon weer joh ;) blijven dromen en starten met plannen! Grz Thijs

  • 17 Oktober 2011 - 20:46

    Esther:

    Ja super gaaf! Ben heel benieuwd naar je verhalen dus ga je volgen hier op de site.. Super veel plezier en geniet ervan!

    Xxx

  • 23 Oktober 2011 - 12:25

    Anna-Vera:

    Vergeet je opdracht niet!
    foto maken van de meest onnozel uitziende lama die je kan vinden daar.
    graag veel detail en goed uitvergrootbaar :)

  • 30 Oktober 2011 - 15:13

    Charlotte:

    Hoi Thijs,
    Hartstikke leuk joh. Ben benieuwd. Goede reis en geniet.
    Groetjes

  • 06 November 2011 - 13:54

    Hans & Trix En Kim:

    Hoi Tijs,
    wat een plannen allemaal !
    succes en geniet van alle nieuwe ervaringen
    wij gaan al je (korter) verhalen lezen en de FOTO'S met belangstelling bekijken

    groetjes uit Heiloo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 71008

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 20 April 2013

Work&Travel: China!

04 November 2011 - 23 Februari 2012

Vamos a South America!

12 November 2009 - 13 Maart 2010

African Beauty

29 December 2007 - 02 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: