Let's go to Southern Africa! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Let's go to Southern Africa! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Let's go to Southern Africa!

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

22 September 2009 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Jambo Jambo!,

Na een lange radiostilte van mijn kant, mag ik u het heuglijke feit meedelen dat ik mijn tweede grote reis ga maken! En wel: 3 tot 5 maanden reizen door het zuiden van Afrika in de periode half november - half april!

De planning is (voor zover zeker en betrouwbaar) dat ik een reis ga maken vanaf Tanzania naar Zambia door naar Botswana, Zuid-Afrika en afsluitend in Madagascar. Dit is slechts een grove planning, wat dus allerminst zeker is. Wat wel zeker is dat ik mijn reis begin met 3 weken vrijwilligerswerk op het eiland Pembe aan de kust van Tanzania (boven het eiland Zanzibar). Ik ga hier van 13 november tot en met 6 december sport, spel, kunst en muziek doen met kinderen, met als doel hen om een speelse manier voor te lichten over AIDS en HIV. In Roemenie heb ik in juli van dit jaar een vergelijkbaar project gedaan en dat beviel me behoorlijk goed. Daarnasst gaan we met de vrijwilligersgroep rondtrekken naar de Serengeti National Park, de Kilimanjaro (5895m) en de Maasai-stammen in het noorden van Tanzania.

Om niet helemaal bleu aan m'n trip te beginnen heb ik het weekend van 3 en 4 oktober een voorbereidingsweekend van SIW (de vrijwilligersorganisatie van m'n project), waar ik naast het vergaren van allerlei nuttige informatie ook de kans krijg om een reismaatje te zoeken. Voorlopig ga ik nog alleen, wat ook weer een compleet nieuwe ervaring zal zijn.

Wat rest mij nog te zeggen dan dat deze site weer vanaf nu bij de Favorieten gezet kan worden om nauwlettend mijn verhalen te gaan volgen. Ik zal beloven ze korter te maken dan de Ozzy-stories ;)

Ik stuur deze mail naar de contactenlijst van Australie, dus mocht je niet meer geinteresseerd zijn, kun je je gewoon afmelden.. (wat ik overigens aan iedereen afraadt).

Met gepaste groet in het Swahili:

Watu, kwa heri (Mensen, tot ziens!)
Thijs

  • 22 September 2009 - 18:11

    Kevin:

    Gewoon een goed idee, doen :D

  • 22 September 2009 - 18:15

    Edith Horsting:

    Hey joh!

    Gaaf man. Zal je wel missen want wie moet ik nu pesten en wie laat mij tot tranen toe lachen?
    Heb je het weer kunnen regelen begrijp ik dus?

    Ik ga je weer volgen.

    Kwa heri
    Edith

  • 22 September 2009 - 18:21

    Timo:

    Ik wil juist langere verhalen! Ideaal te lezen op mn werk! En tof dat je gaat man, gaat heel vet worden denk ik!

  • 22 September 2009 - 18:35

    Erik Tolboom:

    Leipe shit ouwe! Het reisvirus is dus definitief toegeslagen. Goed bezig! Ik ga je volgen. Laterrrr Erik

  • 22 September 2009 - 18:36

    Sjoerd:

    Kanjer! Goed bezig:d Maak de verhalen niet te kort want wil mijn Roomy wel een beetje volgen;)

  • 23 September 2009 - 07:55

    Je Moeder:

    Dus je gaat weer Weg! Weer tranen op schiphol :-(
    Maar ik gun het je van harte, hoor. En je bent toch niet te houen, dus ga maar!
    (Als je maar wel terugkomt :-))

  • 23 September 2009 - 08:06

    Miriam:

    Super gaaf dat je dit avontuur aangaat! Ik ga je zeker volgen via je reisverhalen. ik zal je missen.

    xsie mir

  • 23 September 2009 - 08:11

    Caroline:

    Wow! Dus ik krijg weer leuke mails van je op het werk - ipv werkmail op prive-adres :)

    Heel veel plezier en ben benieuwd naar alle verhalen!

  • 23 September 2009 - 11:03

    Christa Zwijsen:

    Hey Thijs!

    Spannend hoor, weer zo'n verre trip! Je hebt het helemaal te pakken zeker? In ieder geval alvast veel succes en plezier!

  • 23 September 2009 - 11:57

    Hans-Trix-Kim:

    Wat een supergave vooruitzichten Thijs. Nou, we gaan je weer op de voet volgen!!! Succes met alle voorbereidingen!!!

  • 24 September 2009 - 07:44

    Olga Boogaers:

    Helemaal top! We zullen je missen, maar voor jou(w ontwikkeling) en levenservaring én voor de mensen die je gaat helpen bij het vrijwillgersproject. Heel veel plezier!

  • 24 September 2009 - 17:29

    Buddie:

    Serieus? Wat vet ouwe!

    Waarom wist ik dit niet....?

  • 24 September 2009 - 18:34

    Eefje :

    Thijs, super goed idee kerel! Jij gaat gewoon door! En gelijk heb je... lekker de wereld ontdekken =)

  • 07 November 2009 - 10:16

    Eveline:

    Te gek Thijs, ik ben jaloers. Ik ga al je avonturen bijhouden!
    Veel plezier!

  • 20 November 2009 - 14:45

    Emmy (moeder Thijs):

    Voor alle familie/vrienden/kennissen van Thijs het volgende.
    Gisteren 19 nov. werd ik door Thijs gebeld. Hij vertelde dat hij zeker de eerste anderhalve week nog niets op zijn weblog kan plaatsen. Daarom dit berichtje. Hij maakt het goed, ondanks de enorme cultuurshock, de hitte en de muggen! Dus nog even geduld! Dan zal hij zeker losbarsten.

  • 20 November 2009 - 14:47

    Emmy:

    Sorry! het moet zijn twee en een halve week!
    Want op de plek waar hij het vrijwilligerswerk doet is amper elektriciteit. Vandaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 71002

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 20 April 2013

Work&Travel: China!

04 November 2011 - 23 Februari 2012

Vamos a South America!

12 November 2009 - 13 Maart 2010

African Beauty

29 December 2007 - 02 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: