Geslaagd rondje Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu Geslaagd rondje Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Thijs Neering - WaarBenJij.nu

Geslaagd rondje Namibie

Door: Thijs Neering

Blijf op de hoogte en volg Thijs

09 Februari 2010 | Namibië, Windhoek

Gooooooooedemorgen Postcodekanjers,

hier zijn we weer.. Dit keer met een korte update. Ik ben nog steeds in Windhoek, Namibie. De afgelopen 10 dagen ben ik op een georganiseerde tour geweest door Namibie. Startend op zaterdag 30 januari en eindigend gisteren.

Door guides Julius en Manuel van Wild Dog & Crazy Kudu Safaris ben ik zaterdag de 30e opgehaald. Mijn gezelschap voor de komende 10 dagen was Luke, Engelsman en al eerder ontmoet in Livingstone in Zambia en 3 Brazilianen. Hier moest ik het er de komende tijd mee doen. In eerste instantie een niet al te enthousiaste groep en dat bewees zich eigenlijk gedurende de hele tour. Dus geen wilde verhalen over dronken rond een kampvuur de polonaise lopen op de muziek van de iPodspeakers of wilde Zweedse nachten, nee... men ging rond 21.00uur al tukken, zonder heel veel bombarie. Hierbij een impressie van de dingen die wel boeiend waren:

De eerste 3 dagen hebben we Etosha National Park aangedaan. Vergelijkbaar met Serengeti en Ngorogoro Crater in Tanzania, maar dan met minder soorten dieren, maar wel mooiere landschappen. Slapen deden we in tenten (alhoewel het nou, gezien de prijs, niet echt zo budget leek) op campgrounds midden in de natuur. Grappig detail: op de eerste kampeerplek hadden we gewoon stromend water, dus een degelijk douche en toilet. Douchen in de vroege morgen met uitzicht over de savanne was een mooie ervaring. Eten deden we onderweg. Tijdens het touren door het park weer veel dieren gezien. Speciaal waren de gemsbokken (oryx) en neushoorns die we van heel dichtbij konden aanschouwen. Wat minder ontspannen was een mannetjesolifant die niet erg blij met onze aanwezigheid was en ons opjoeg. Zie verder de foto's.

Daarna zijn we doorgegaan nar het noorden, waar we een traditioneel Himba village hebben bezocht. De mensen in zo'n stam leven nog helemaal in traditie. ZO kunnen meisjes vanaf hun 1e menstruatie al trouwen en smeren ze zich in met rode oker. Komt dit je bekend voor
? Dan komt dat allicht door Groeten uit de Rimboe op SBS6. Een Nederlandse familie is tijdens de eerste serie ook in zo'n stam geweest. Grappig detail: vorig jaar waren 5 BN'ers waaronder JOhn de Mol en Youri van Gelder iun hetzelfde dorp waar ik was.

Op dag 5 reden we richting Swakopmund, het plaatsje aan de kust wat nogal Duits aandoet. Sterker nog: er wordt gezegd dat dit stadje meer Duits is als Duits
land zelf. Ik geloof het meteen. In de tussentijd weinig boeiende dingen gezien. Echter op dag 7 werd het serieus: toen benne we gaan quadbiken en sandboarden in de Namib-desert. Dat was gewoonweg meesterlijk, met 70km/u gemotoriseerd beuken over de duinen. 2 uur lang.. Het sandboarden was ook een hele ervaring, zie dat als snowboarden maar dan in het zand (zo moeilijk wassie niet..) Op dag 8 zijn we doorgereisd naar het zuiden: Sossuvlei, waar we ook daar gekampeerd hebben. Dag 9 gingen we ook daadwerkelijk de vallei in. De foto's spreken beter dan mijn tekst, al geeft dat ook nog maar 1% weer van hoe mooi dat was. Stel je voor: een kilometers grote zandbak, zonder kinderen, maar met heel veel zon op je kop. We zijn 1 van de hoogste duinen opgeklommen, Dune 45 (150m hoog). Daarna nog de Deadvlei bezocht en de Sesriem Canyon. OP dag 10 (gisteren) zijn we weer terug gereden naar Windhoek.

En nu zit ik weer in het hetzelfde internetcafe al 12 dagen geleden. Op woensdag reizen Luke en ik weer verder. Dan verlaten we Namibie en doen we een busreis van 20 uur naar Cape Town, Zuid Afrika. Aldaar mn plannen maken voor m'n laatste 4 weken in Afrika. Tijd gaat helaas veel te snel, maar de zekere dingen die nog op het lijstje staan: duikcursus afmaken, duiken met de white sharks, de WK-voetbalstadions bezoeken en een rugby-match bezoeken.

Tot zover!

Adieu..
Thijs

• 09 Februari 2010 - 09:23

Peter Reizevoort:

Hi Thijs,

Fantastische verhalen zeg! Zal je afvallen als je straks weer in de 'plooi'moet gaan lopen en weer een baas boven je moet dulden. Geniet er nog maar ff van en take care.

gr.Peter

• 09 Februari 2010 - 10:36

Je Moeder:

Droomde ik van de week toch dat je opeens voor de deur stond! Dus niet!!! Gelukkig dat jouw dromen geen bedrog zijn: die zijn aan 't uitkomen. Jammer dat je reisgenoten niet van die pretfiguren zijn.
    Gelukkig heb je je nederlandse vrienden nog!
    Straks ga ik kennismaken met 'Piet'. Spannend weer! Je hoort nog van me!
    Dikke kus van je moeder!

• 09 Februari 2010 - 16:46

Kevin:

Het zijn voor mij inderdaad de kinderen die een mooie zandbak altijd verpesten :P Geniet ervan jongen!

• 09 Februari 2010 - 16:50

Buddie:

Een fokking grote zandbak zonder krijsend gespuis! Gast, je hebt onze droomlocatie gevonden, ik kom naar je toe!!!

Have fun.

x

• 10 Februari 2010 - 08:23

Erik Tolboom:

Kaapstad, ook heel vervelend. Beklim de Tafelberg. Ik moet nakijken in welke recordtijd ik dat in 2004 gedaan heb.
    Plaatsje Hermanus is ook leuk. Walvissen aan de kust. Kan zijn dat het nu niet het seizoen is.
    Tsitsikamma National Park en Plettenburg Bay ook fijn. Daar in de buurt is ook een enorme bungy jump site.

• 12 Februari 2010 - 18:41

Olga:

ziet er cool uit, Thijs (of warm eigenlijk...). Wist trouwens niet dat je zo goed kunt sandboarden! Geniet ze nog!

• 15 Februari 2010 - 09:06

Kevin:

@Sandboard-outfitje hoor

Alleen ECHTE mannen dragen snowboots in de woestijn

• 15 Februari 2010 - 17:04

Rianka:

Weer een geweldig verhaal!!! echt super!!

Mooie foto's ook weer!!!

Geniet er van!!!! :D